OSM Radomsko promuje patriotyzm konsumencki
Dla polskiego producenta nabiału, jakim jest OSM Radomsko, oczywistym było, że w dobie pandemii jest potrzeba zjednoczenia się z innymi firmami. Dlatego, kiedy ruszyła ogólnopolska kampania #KupujŚwiadomie, do której mleczarnia dołączyła, postanowiła pójść dalej i rozwinąć się na własnym podwórku. OSM Radomsko podjęło rozmowy ze swoimi partnerami biznesowymi, a ich wspólnym mianownikiem było stwierdzenie, że powinni się nawzajem wspierać. Wtedy powstał hashtag #WspierajmyNasze.
– Integracja reklamowa z partnerami biznesowymi na stronie internetowej OSM w Radomsku w zakładce „Aktualności” okazała się świetnym pomysłem na reklamę barterową dla obu stron – przyznaje specjalista ds. marketingu w Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Radomsku.
– My reklamujemy polskie firmy u nas, zaznaczamy, że warto zwrócić na nie uwagę, a one udostępniają informacje o naszej akcji wzajemnego wsparcia w swoich kanałach komunikacji. Wykorzystujemy mechanizm rekomendacji, budujemy grono firm i odbiorców. Dzięki poleceniom nawiązujemy relacje, poszerzamy świadomość istnienia firm i produktów wśród finalnych odbiorców, ale otwieramy się też na blogerów, instagramerów, freelancerów. Najbardziej istotne jest dla nas działanie dla wspólnego dobra, inspirowanie – dodaje.
OSM Radomsko w związku z panującą pandemią i załamaniem gospodarczym postanowiło przeprowadzić kampanię pro bono, na swojej stronie internetowej, w zakładce „Aktualności” osmradomsko.pl/aktualnosci/, której motywem przewodnim, jeśli chodzi o przekaz, stał się hashtag #WspierajmyNasze.
OSM zaczęła działać z blogerami. Jej marki Hej!, Ale! powoli zaczynają pojawiać w social mediach (przepisy, zdjęcia blogerów). – Chcemy być cenieni jako marka, aby nasze polecanie innych firm miało wartość. Do tej pory działaliśmy bardziej offline – przyznaje przedstawicielka mleczarni.
Korzyść dla partnerów jest taka, że mają reklamę na naszej stronie. Każda firma jest opisywana w kontekście dobrej współpracy. Content tworzymy my. Tworzymy go w taki sposób, aby był dostosowany do obecnie panującej sytuacji, przedstawiał partnera w pozytywnym świetle, pokazywał zalety naszej współpracy i inspirował do patriotyzmu konsumenckiego. Zależy nam na tym, aby uświadomić konsumentów, że jesteśmy blisko i warto sięgnąć po nasze produkty, bo są naturalne, smaczne, a przede wszystkim, ponieważ pochodzą od polskiego producenta.
– Firmy, które dołączyły, solidaryzują się na różne sposoby. Część z nich udostępnia informacje o #WspierajmyNasze w swoich social mediach, linkuje nasze wpisy reklamowe, pisze o naszej współpracy, a część, to dotyczy dużych firm, po prostu występuje jako marka w kontekście naszego hashtaga we wpisie reklamowym na stronie – uzupełnia.
Od niedawna, aby nieco ożywić kampanię, zostały wprowadzone portrety [nie]zwykłych Polaków. Każdy portret to profil osobowości. To dość istotny element przekazu. – W tym momencie mamy do czynienia nie tylko z podejściem instytucjonalnym, wsparciem między firmami, ale też otwiera nam się perspektywa z punktu widzenia obywatela. Pokazujemy ludzi, którzy są wśród nas, tworząc rzeczywistość tak zwyczajnie, jak my robimy to na co dzień – konkluduje.