HiChB 2021/01

Pierwszy etap kampanii już za nami!

Kampania „Dziękujemy, że pijecie mleko” przeszła długą drogę. Dobiegł końca jej pierwszy etap, który trwał blisko rok. W tej chwili przygotowujemy się do kolejnej odsłony tej akcji, ale zapewniamy, że PFHBiPM nadal będzie zachęcała Polaków do picia mleka i spożywania przetworów mlecznych.

Sama kampania bardzo mocno zintegrowała środowisko związane z hodowlą bydła, produkcją mleka i jego przetwórstwem, pokazała, że wszystkich łączy wspólny cel – stabilna i rentowna przyszłość, wsparta wysoką świadomością konsumencką. Co istotne, była rozpoczęta w bardzo trudnych, bo pandemicznych czasach, kiedy obowiązywały liczne restrykcje. Nie przeszkodziło to jednak w jej pozytywnym odbiorze. Dla wielu stała się remedium, pozwoliła się oderwać od otaczającej czasem zatrważającej rzeczywistości.

Kampania „Dziękujemy, że pijecie mleko” to przykład, jak ważny jest społeczny aspekt działania, którego powodzenie w znacznym stopniu zależy od odzewu i aktywności danego środowiska. Polscy hodowcy nie zawiedli, to właśnie im, ich pracy i zaangażowaniu zawdzięczamy osiągnięty sukces. Dlatego właśnie w styczniowym Temacie Miesiąca postanowiliśmy podsumować całą akcję zorganizowaną przez PFHBiPM, a także zestawić ją z innymi kampaniami społecznymi dotyczącymi mleka, które realizowane były w Polsce i poza jej granicami.

Oprócz tego, w noworocznym numerze „Hodowli i Chowu Bydła”, nasi czytelnicy przeczytają o tym, iż OSM Piątnica jest poważnie zainteresowana zakupem majątku „Bielmlek” SM, będą mogli zapoznać się z rodzajami systemów odchowu cieląt, a także zapoznają się z analizą użytkowania buhajów w inseminacji w roku 2019.

Naturalnie w najnowszym numerze naszego miesięcznika nie zabraknie artykułów dotyczących żywienia, zdrowia i ekonomiki w hodowli bydła mlecznego, oraz nowinek technologicznych. Zapraszamy do lektury!

Nadchodzące wydarzenia