Mleko UHT przyszłością rynku mleczarskiego?

Rosnący popyt na gotowe do spożycia i „wygodne” produkty mleczne oraz postęp w technologii pasteryzacji mleka to kluczowe czynniki napędzające światowy rynek mleka UHT. Według prognoz agencji Emergen Research wielkość rynku mleka UHT w 2032 r. będzie warta 168,19 miliardów dolarów.

Tekst: Mateusz Uciński na podstawie Yahoo Finance

Według najnowszej analizy oczekuje się, że globalny  rynek mleka UHT w 2032 r. osiągnie 168,19 miliarda dolarów i odnotuje znaczny wzrost przychodów CAGR w okresie objętym prognozą przez Emergen Research. Rosnący popyt wśród konsumentów na gotowe do spożycia produkty mleczne jest kluczowym czynnikiem, który według przewidywań będzie napędzał wzrost przychodów rynku w okresie objętym prognozą. Popyt na gotowe do spożycia przetwory mleczne rośnie w ciągu ostatnich kilku lat, m.in. ze względu na bardziej intensywny tryb życia konsumentów i rosnące dochody do dyspozycji.

Wydłużony okres przydatności do spożycia mleka UHT, wygoda i łatwość użycia to kolejne czynniki wpływające na wzrost przychodów rynku. Przewiduje się, że postęp w technologii pasteryzacji będzie w dalszym ciągu zwiększał wzrost przychodów na rynku w okresie prognozy. Aseptyczne przetwarzanie i pakowanie ma kilka zalet w porównaniu z tradycyjną pasteryzacją. Mniejsze zapotrzebowanie na chłodzenie podczas przechowywania i dystrybucji, niższe koszty energii i dłuższy okres przydatności do spożycia to tylko niektóre z zalet tego produktu.

Wzrost wolumenu zakupów spożywczych w Internecie, szczególnie podczas pandemii Covid-19, spowodował wzrost popytu na mleko UHT i pobudził rozwój rynku. Pandemia skłoniła konsumentów do poszukiwania bezpieczniejszych i wygodniejszych sposobów uzyskania dostępu do niezbędnych artykułów spożywczych. Wzrost liczby funkcji oferowanych przez aplikacje do dostawy artykułów spożywczych wraz ze wzrostem liczby sklepów oferujących odbiór w domu skutkuje rosnącą sprzedażą tych produktów. Oczekuje się, że szeroka gama produktów dostępnych na platformach internetowych, w tym smakowe i niesmakowe produkty mleczne UHT, w połączeniu z korzystnymi rabatami, będzie napędzać dalszy rozwój rynku.

Nadchodzące wydarzenia