Nowe otwarcie Grupy Azoty
Grupa Azoty to zdecydowany lider w Polsce i jedna z kluczowych grup kapitałowych branży nawozowo-chemicznej w Europie, która cały czas dynamicznie się rozwija. Prezes Zarządu Grupy Azoty S.A. dr Wojciech Wardacki, dyrektor Departamentu Korporacyjnego Handlu Segmentu Agro Piotr Zarosiński, dyrektor Biura Marketingu Segmentu Agro Sławomir Zając oraz manager ds. agronomii dr Agnieszka Krawczyk na konferencji zorganizowanej w Warszawie przedstawili strategię firmy dotyczącą zrównoważonej i bardziej „zielonej” wersji rolnictwa w ramach WPR. Elementami przyszłych działań mają być między innymi: bardziej zasobooszczędne stosowanie składników pokarmowych (w myśl idei Gospodarki w Obiegu Zamkniętym), harmonizacja norm dla nawozów uzyskiwanych z surowców organicznych lub wtórnych w UE oraz uregulowanie zasad wprowadzania na rynek wszystkich produktów mających wartość nawozową, które spełniają wymagania jakościowe określone w rozporządzeniu oraz są przyjazne i bezpieczne dla środowiska. Podczas spotkania przedstawiono nowe opakowania nawozów, których rodzaj zdefiniowany będzie inną barwą. Nawozy oznaczone zostaną kolorami: azotowe – niebieskim, symbolizującym wodę; dwuskładnikowe – brunatnym, symbolizującym glebę; wieloskładnikowe – zielonym, symbolizującym pola; azotowe z siarką – żółtym, symbolizującym plon. Rebranding będzie wprowadzany stopniowo i, jak zapewniali prowadzący konferencję, nie wpłynie na ceny oferowanych produktów. mu