#DziękujemyŻePijecieMleko

Dziękować zawsze warto. Zwłaszcza tym, dzięki którym mamy pracę i zbyt na swoje produkty. Dlatego hodowcy bydła i producenci mleka z całej Polski postanowili w tych trudnych dla wszystkich chwilach pokazać, jak bardzo doceniają konsumentów i odbiorców przetworów mlecznych, i zapewnić, że na rodzimych stołach nigdy nie zabraknie mleka, serów czy jogurtów. Kampania społeczna „Dziękujemy, że pijecie mleko” z każdym dniem nabiera rozpędu – i warto się do niej przyłączyć!

7 kwietnia br. w mediach społecznościowych, takich jak Facebook i Instagram, ruszyła kampania Polskiej Federacji oraz hodowców bydła i producentów mleka pod nazwą „Dziękujemy, że pijecie mleko”. Chcemy w ten sposób podziękować tym, którzy kupują mleko i jego przetwory. Trzeba przyznać, że akcja spotkała się z szerokim i spontanicznym odzewem hodowców z całego kraju, o czym świadczy liczba postów i stale rosnące statystyki w mediach społecznościowych.

Zapoczątkował ją Leszek Hądzlik, prezydent Polskiej Federacji Hodowców Bydła i Producentów Mleka, który uznał, że obecna trudna sytuacja jest zarazem doskonałą sposobnością, aby podziękować konsumentom za to, że spożywają nabiał i zapewniają zbyt na mleko i jego przetwory. Kampania #DziękujemyŻePijecieMleko jednocześnie wpisuje się w apel do konsumentów, żeby w tej trudnej sytuacji kupowali przede wszystkim polskie produkty, wspierając tym samym rodzimą gospodarkę i utrzymanie miejsc pracy. Mamy nadzieję, że pomoże ona zbudować solidny i trwały patriotyzm konsumencki, którego polska gospodarka tak bardzo dziś potrzebuje!

Hodowcy wyrażają swoją wdzięczność w bardzo prosty sposób: fotografują się z transparentami, na których umieszczają podziękowania w dowolnej formie, następnie zdjęcia publikują na profilach kampanii na Facebooku i Instagramie. Ważne jest, aby oznaczali je hashtagiem #DziękujemyŻePijecieMleko – ułatwi to monitorowanie zasięgu akcji. Podziękowania zostaną upublicznione w jak największym zakresie, a w następnej kolejności będą promowane w mediach i kierowane bezpośrednio do konsumentów, aby mogli zobaczyć, jak wiele osób z całej Polski docenia, że podczas codziennych zakupów nie zapominają o rodzimych produktach mlecznych.

Federacja będzie jeszcze mocniej budować świadomość marki, jaką jest polskie mleko, dlatego Stanisław Kautz, dyrektor PFHBiPM, zdecydował o wizualizacji hasła kampanii na samochodach firmowej floty.

Jak wspomnieliśmy na wstępie – zawsze warto podziękować, tak zwyczajnie, po ludzku. Dlatego z całego serca zachęcamy do przyłączenia się do akcji. W czasach pandemii ma ona szczególne znaczenie. Hodowcy, dziękując tym, na których stołach goszczą rodzime produkty mleczne, chcą pokazać, że pamiętają, są wdzięczni i liczą na konsumencką lojalność, nie tylko w dobie recesji. Jednocześnie mamy nadzieję, że kampania jeszcze bardziej zbliży do siebie środowisko producentów mleka i pokaże, że w tych trudnych czasach stanowi ono jedność, że nikt nie jest osamotniony w swoich lękach i problemach. Zatem bądźmy razem i podziękujmy! 

Prezydium Zarządu PFHBiPM
za ogólnopolską kampanią promującą spożycie mleka
Prezydium Zarządu PFHBiPM na posiedzeniu 7.04.2020 r., w związku z panującą pandemią koronawirusa, postanowiło zaapelować do organizatorów wystaw hodowlanych, konferencji, szkoleń i innych imprez o zaniechanie ich organizacji. Rekomendacja o niefinansowanie powyższych wydarzeń i dokonanie zmiany w planie finansowym funduszu zostanie skierowana do przewodniczącego Komisji Zarządzającej Funduszem Promocji Mleka. Jednocześnie Prezydium Zarządu PFHBiPM wnioskuje, żeby pieniądze z odwołanych przedsięwzięć zostały przeznaczone na ogólnopolską kampanię promującą polskie mleko i jego przetwory.