Branża wspólnie na Targach Anuga 2019

Polska Izba Mleka zorganizowała udział dziesięciu przedsiębiorstw z branży mleczarskiej w Międzynarodowych Targach Przemysłu Spożywczego Anuga 2019, które odbyły się 5–9 października w Kolonii. W ramach wspólnego stoiska swoje produkty wystawiały: Spółdzielnia Mleczarska Mlekovita, Spółdzielnia Mleczarska Ryki, Spółdzielcza Mleczarnia Spomlek, Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Piątnicy, Bartex, Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu, Spółdzielnia Obrotu Towarowego Przemysłu Mleczarskiego, A-Lima-Bis, Lazur – Spółdzielczy Związek Grup Producentów Rolnych oraz Polish Dairy.

Dzięki zaangażowaniu firm z branży mleczarskiej w organizację stoisk targowych wspólnie z Polską Izbą Mleka stworzyliśmy wyjątkowe miejsca promocji polskich produktów mleczarskich na arenie międzynarodowej, co skutkuje ich rozpoznawalnością i pozyskiwaniem nowych kontaktów handlowych.

Targi Anuga odbywają się w Niemczech co dwa lata, i są to największe targi spożywcze w Europie oraz najważniejsza na świecie platforma biznesowa dla międzynarodowego przemysłu spożywczego. Mając to na uwadze, wśród wystawców nie mogło zabraknąć polskich przedstawicieli branży mleczarskiej, którzy podczas pięciu dni targowych prezentowali swoją ofertę eksportową w hali mlecznej.

Polskie firmy zaprezentowały szeroką ofertę rodzimych produktów mleczarskich. Hasło przewodnie naszych wystawców – „Polish milk” – nawiązywało grafiką do barw narodowych. Formuła wspólnego stoiska członków Polskiej Izby Mleka, wizualizacja oraz organizacja spotkały się z bardzo pozytywnym odbiorem, zarówno ze strony uczestników, jak i kontrahentów biznesowych. Atrakcyjna aranżacja przyciągnęła rzeszę odwiedzających oraz znacznie przyczyniła się do promocji polskiego mleczarstwa za granicą. Zabudowa stoiska na targach Anuga 2019 została sfinansowana z Funduszu Promocji Mleka.
– Cieszy nas fakt, że Polska Izba Mleka od kilku lat gromadzi polskie firmy, które wspólnie prezentują nasz potencjał eksportowy – mówi Agnieszka Maliszewska, dyrektor biura PIM. – Pokazujemy najlepsze polskie produkty, a mamy czym się chwalić. Doskonała jakość i niepowtarzalność produktów, elastyczność w zakresie dostosowania się do oczekiwań konsumenta i zrozumienie jego potrzeb to nasze atuty.

Targi są jedną z wielu form promocji i wsparcia eksportu, dlatego też ważnym elementem strategii wydatkowania środków z Funduszu Promocji Mleka był, i w dalszym ciągu jest, udział w wystawach i targach. Polska Izba Mleka w 2020 r. będzie organizowała wspólne stoisko polskiej branży mleczarskiej na targach Sial China w Szanghaju, Anufood Shenzhen oraz Sial Paris.

Polska Izba Mleka dzięki środkom z Funduszu Promocji Mleka realizuje zadania, które przyczyniają się do wzrostu eksportu polskich produktów mlecznych oraz wzrostu spożycia mleka. PiM