Dziękujemy, że pijecie mleko
tekst: Radosław Iwański
7 kwietnia br. w mediach społecznościowych, takich jak Facebook i Instagram, ruszyła kampania Polskiej Federacji oraz hodowców bydła i producentów mleka pod nazwą „Dziękujemy, że pijecie mleko”. 30 listopada zakończyła się jej pierwsza część.
Dziękować zawsze warto, zwłaszcza tym, dzięki którym mamy pracę i zbyt na swoje produkty. Dlatego hodowcy bydła i producenci mleka z całej Polski postanowili w tych trudnych dla wszystkich chwilach pokazać, jak bardzo doceniają konsumentów i odbiorców przetworów mlecznych, i zapewnić, że na rodzimych stołach nigdy nie zabraknie mleka, serów czy jogurtów. Kampania społeczna #DziękujemyŻePijecieMleko z każdym dniem nabierała rozpędu.
Zapoczątkował ją Leszek Hądzlik, prezydent Polskiej Federacji Hodowców Bydła i Producentów Mleka, który uznał, że obecna trudna sytuacja jest zarazem doskonałą sposobnością, aby podziękować konsumentom za to, że spożywają nabiał i zapewniają zbyt na mleko i jego przetwory. Kampania jednocześnie wpisała się w apel do konsumentów, żeby w tej trudnej sytuacji kupowali przede wszystkim polskie produkty, wspierając tym samym rodzimą gospodarkę i utrzymanie miejsc pracy.
Formuła akcji była bardzo prosta: hodowcy wyrażali swoją wdzięczność, fotografując się z transparentami, na których umieszczali podziękowania w dowolnej formie, następnie zdjęcia publikowali na jej profilach na Facebooku i Instagramie.
Potem kampania została dofinansowana z Funduszu Promocji Mleka i przeniosła się na bilbordy do największych polskich miast oraz do telewizji, wsparcia udzieliła jej prowadząca program „Rolnik szuka żony” Magda Manowska.
Warto przyjrzeć się osiągnięciom kampanii. Spojrzeć na jej statystyki w mediach społecznościowych i po prostu ją ocenić. Czy odniosła sukces i dała hodowcom bydła satysfakcję z ciężkiej pracy?