#DziękujemyŻePijecieMleko

Niespełna dwóch miesięcy trzeba było, żeby kampania „Dziękujemy, że pijecie mleko” stała się hitem mediów społecznościowych. Każdego dnia jej profile przeglądają tysiące obserwujących, a podziękowania dla konsumentów płyną ze wszystkich stron naszego kraju.

tekst: Mateusz Uciński

Kampania „Dziękujemy, że pijecie mleko” z każdym dniem nabiera impetu, przyłączają się do niej coraz to nowsze gospodarstwa i podmioty związane z branżą mleczarską. Przypomnijmy, że jest to ogólnopolska akcja, w której hodowcy bydła mlecznego i producenci mleka dziękują konsumentom za to, że kupują rodzime produkty mleczarskie. Zamieszczane w mediach społecznościowych w ramach akcji fotografie, do których nierzadko pozują całe rodziny, cieszą się ogromną popularnością, o czym świadczy choćby ogromna skala polubień i udostępnień postów związanych z kampanią. Spontaniczny odzew pokazuje dobitnie, jak bardzo była potrzebna ta inicjatywa i jak integruje ona środowisko hodowlane w tych niezwykle trudnych czasach.

Po prawie dwóch miesiącach trwania kampanii można z dumą powiedzieć, że stała się ona bardzo rozpoznawalną marką, i stale trwają starania, w których aktywnie uczestniczy wielu pracowników PFHBiPM, aby jej zasięg docierał do jak największej liczby będących pod oceną hodowców i odbiorców. Mamy nadzieję, że oprócz wspomnianych podziękowań do wszystkich konsumentów mleka i jego przetworów dotrze bardzo jasny przekaz – mleko nie powstaje ani nie jest produkowane w hipermarketach! Dają je krowy, którymi w swoich gospodarstwach opiekują się zwyczajni ludzie, mający własne rodziny, dla których hodowla jest nie tylko pasją, ale i bardzo ciężką pracą.

Pragniemy jednocześnie poinformować, że kampania ma już pierwszych ambasadorów, hodowców, którzy w szczególny sposób zaangażowali się w jej działanie i promocję – za co im bardzo dziękujemy. Niebagatelne znaczenie ma także fakt, że Prezydium PFHBiPM zwróciło się do przewodniczącego Funduszu Promocji Mleka z prośbą o przesunięcie środków finansowych przeznaczonych na tegoroczną promocję mleka podczas odwołanych z powodu epidemii wystaw bydła hodowlanego właśnie na dofinansowanie i rozwój naszej kampanii, która pełni podobną rolę w propagowaniu idei spożywania tego surowca i jego przetworów przez polskie społeczeństwo. Decyzja w tej sprawie ma zapaść, gdy tylko premier i rząd zdecydują się na „odmrożenie” pracy urzędów i instytucji państwowych.

Z całego serca dziękujemy wszystkim, którzy przyłączyli się do naszej kampanii i zapraszamy kolejne gospodarstwa do wspólnego dziękowania. Polecamy także śledzenie profilów poświęconych akcji na Facebooku i Instagramie, a o wszystkich sprawach z nią związanych postaramy się informować na bieżąco. Cdn.