Więcej nabiału polskich producentów w marketach!

Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka zweryfikowała asortyment produktów nabiałowych oferowany przez sieć handlową Lidl Polska. O wyniku lustracji poinformowaliśmy szefa Lidl Polska w poniższym liście.

Szanowny Pan
Maksymilian Braniecki, Prezes Zarządu Lidl Polska

Nawiązując do listu otwartego, skierowanego do Prezesa Rady Ministrów Mateusza Morawieckiego po jego wizycie w firmie Mlekovita, Polska Federacja Hodowców Bydła i producentów Mleka pragnie zwrócić uwagę na fakt wprowadzenia w błąd zarówno samego pana Premiera, jak i wszystkich konsumentów. W liście otwartym deklaruje Pan, że ponad 70% obrotu firmy Lidl Polska stanowią produkty pochodzące od polskich producentów. Niestety, w przypadku artykułów nabiałowych większość produktów pochodzi z importu lub z firm z zagranicznym kapitałem. Po przeanalizowaniu artykułów nabiałowych w asortymencie sklepowym znaleziono takie produkty, jak:
• sery z Francji Chêne d’argent / Cludel / Isara;
• ser salami francuski;
• ser camembert / brie francuski Chêne d’argent;
• ser bio niemiecki Wiesentaler w plastrach;
• sery szwajcarskie, różne rodzaje 150 g;
• ser grecki feta Eridanous 250 g;
• ser belgijski w plastrach, różne rodzaje 200 g;
• ser angielski dojrzewający cheddar 250 g;
• ser maasdamer plastry 300 g Milbona;
• ser mascarpone Lovilio, oryginalny włoski 250 g;
• ser z mleka owczego Ossau-Iraty;
• ser z mleka owczego Pur Brebis;
• ser w plastrach Alpenfest 150 g;
• ser świeży Ricotta Lovilio;
• ser mozzarella w plastrach Lovilio 140 g;
• ser Parmigiano Reggiano;
• ser twarogowy Goldessa;
• ser Halloumi, jogurty i śmietany firmy Zott.

Wymienione wyżej produkty to tylko część asortymentu skierowanego do sprzedaży w czasie tzw. tygodnia francuskiego. Zgodnie z polską deklaracją artykuły pochodzące od polskich producentów, pomimo różnych działań promocyjnych, powinny stanowić ponad 70%, jednak nie przekłada się to na asortyment dostępny na półkach sklepowych.
Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka, dbając o interes swoich członków, apeluje o wprowadzenie szerszej oferty polskich produktów nabiałowych.

(red.)